1234

Jindřichův Hradec zahájil pilotní projekt Integrovaného dopravního systému v Jihočeském kraji

Jindřichův Hradec je první v Jihočeském kraji, který odstartoval projekt Integrovaného dopravního systému, který rozšiřuje MHD na území Jindřichova Hradce o jeho místní části. Jedná se přibližně o 80 spojů, které jsou zařazeny navíc vedle MHD do IDS.

V pátek 10. ledna v sídle společnosti ČSAD v Jindřichově Hradci oficiálně zahájilo Město Jindřichův Hradec provoz tohoto pilotního projektu. Na tiskové konferenci projekt podrobně představil místostarosta města Bohumil Komínek: „Na tento systém se váže i změna ceníku od nového roku. Velkou výhodou je roční zvýhodněná jízdenka, která platí v celé zóně IDS a časová jízdenka, v rámci které lze přestupovat bez omezení.“ Výhodné je také jízdné pro rodiče na mateřské dovolené, pro školy a pro občany nad 70 let je cestování po vyzvednutí příslušné nepřenosné karty zdarma. „Pro občany je cestování samozřejmě výhodnější především z toho pohledu, že mohou z místních částí Jindřichova Hradce cestovat za cenu MHD,“ dodal místostarosta Komínek. Konkrétně se jedná o místní části Buk, Děbolín, Dolní Radouň, Dolní Skrýchov, Horní Žďár, Matná, Políkno, Radouňka.

Starosta města Stanislav Mrvka poděkoval všem subjektům, které se na tomto projektu podílely. „Od doby vzniku myšlenky po dnešní den, bylo odpracováno ohromné množství činností. Já si toho velmi vážím a jsem velmi rád, že se podařilo získat od Jihočeského kraje finanční prostředky na tento prvotní projekt. Pokud se nám to podaří dotáhnout do úplné dokonalosti, myslím si, že by tento projekt mohl fungovat jako pilotní projekt nejen pro Jihočeský kraj, ale mohl by být i příkladem pro ostatní kraje,“ řekl starosta Mrvka.

Projekt byl nastartován ve spolupráci s Jihočeským krajem, který hledal možnost, kde tento projekt odzkoušet.  „Jsem velmi rád, že město Jindřichův Hradec souhlasilo s tím, že pilotní projekt Integrovaného dopravního systému bude zavedený právě zde,“ sdělil radní Antonín Krák.

Velký podíl na zavedení má především Jihočeský koordinátor dopravy, společnost JIKORD. Její úloha v zavedení IDS v Jindřichově Hradci se týkala například rozsahu časových jízdenek, cen, nasazení čipových karet, úpravy softwaru, jízdních řádů a rozúčtování nákladů. „Následná úloha Jikordu bude taková, že budeme provádět intenzivní fyzické kontroly na linkách IDS, budeme provádět monitoring a vyhodnocovat efektivitu IDS v Jindřichově Hradci,“ sdělil jednatel společnosti Jiří Borovka.

Smluvním dopravce v MHD pro město Jindřichův Hradec je ČSAD Jindřichův Hradec, která s městem spolupracuje i v rámci IDS. „Byl jsem potěšen tím, že jsme byli k tomuto projektu přizváni,“ sdělil Zdeněk Kratochvíl, generální ředitel ICOM transport. ČSAD má 75 autobusů a z toho 72 ve skupině Euro 5.

Po skončení tiskové konference se všichni přítomní vydali novým nízkopodlažním autobusem značky Mercedes na propagační jízdu z autobusového nádraží směr Buk, přes Vajgar zpět na nádraží. Po cestě mohla přistoupit i veřejnost.

IDS systém funguje v Jindřichově Hradci již od začátku roku 2014. Všechny autobusové linky a zastávky v systému jsou označeny logem IDS.  

IDS_2014

IDS 1

IDS 1

 
IDS 2

IDS 2

 
IDS 3

IDS 3

 
IDS 4

IDS 4

 
IDS 5

IDS 5

 
IDS 6

IDS 6

 
IDS 7

IDS 7

 
IDS 8

IDS 8

 
 
Vytvořeno 10.1.2014 15:06:06 - aktualizováno 10.1.2014 15:57:48 | přečteno 2359x | Ing. Karolína Bartošková
load