Spotřebitelská poradna
Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů (ADR)|
Česká obchodní inspekce (ČOI) je subjektem zajišťujícím mimosoudní řešení spotřebitelských sporů, tzv. ADR (alternative dispute resolution). Cílem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je dospět ke smírnému urovnání sporu a dohodě stran. ADR při ČOI je notifikovaným subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů vedeným na seznamu Evropské komise.
Poradna při finanční tísni
obecně prospěšná společnost poskytující bezplatné poradenství spotřebitelům
Kontakty na spotřebitelské organizace
adresář spotřebitelských organizací - Ministerstvo průmyslu a obchodu
Evropské spotřebitelské centrum pro ČR
- pomáhá spotřebitelům řešit spory s prodejci výrobků a služeb v členských zemích Evropské unie, Norsku a na Islandu
- spolupracuje při řešení případů s Evropskými spotřebitelskými centry v zemích EU, Norsku a na Islandu
- poskytuje rady a informace o právech spotřebitelů na společném evropském trhu a o vymáhání těchto práv
- zprostředkovává možnosti mimosoudního řešení přeshraničních spotřebitelských sporů
- pomáhá spotřebitelům ze zemí Evropské unie ve sporech s českými prodejci